Amsterdam-Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Amsterdam-Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Hong Kong

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Februari 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Vanaf Schiphol naar Hong Kong de eerste uren een fantastisch uitzicht.
Dit uitzicht werd ons ontnomen door een stewardess die met een gebiedend vingertje er ons op attendeerde dat de luikjes letterlijk en figuurlik van zowel het vliegtuig als van onszelf dicht moesten.
M.a.w bek dicht, ogen dicht en slapen.
Wat een worsteling af en toe een knikkebol en toch even stiekem door de luikjes kijken. Het bleef maar licht.
Kortom een reis in het gesimuleerde donker door Jes doorgebracht met het spelen van diverse spelletjes en Jan heeft volop genoten van de films die eindelijk een keer van het begin tot het einde afgekeken konden worden. Voor het eerst hadden we beiden in het zelfde vertrek op dezelfde bank een schermpje.
Einde spelletje er gaat een belletje Fasten Your Seatbelt.
Landing op een prachtig vliegveld gehuld in vroege ochtendsferen.
Kleine wandeling ri. douane ongeveer 30 minuten incl. loopbanden.
Inchecken voor transfer naar daghotel.
Good morning mrs. mr. Westerhof.
Grote limousine. Jes en ik keken elkaar aan en zeiden dit kan niet waar zijn.We mochten vanaf dat moment niets meer tillen. Alles werd geregeld tot in de hotelkamer.
Even een paar uur met vader Jakob gestoeid, opfrissertje, wandeling gemaakt en een goede maaltijd genuttigd en opgehaald en weggebracht in dezelfde limo.
Om 23.30 uur Hong Kong tijd met 2uur vertraging vertrokken ri. Auckland.
Meevaller qua totale vliegtijd d.i.v.m. een gunstige wind in de peopert.
Deze vlucht viel ons beide best zwaar ondanks de dagstop op Hong Kong.
Maar ja als je dan de landing in gaat zetten op het vliegveld van Auckland is alles vergeten en dan begint het echte werk.
Effe de boel afhandelen en op naar het hotel.
Maar helaas in Nieuw Zeeland zijn ze echt de baas.
De ene paspoort/douane controle na de andere.In rijen staan zoals bij een bezoek aan de Efteling viel ons ten deel.
Na ruim 2 uur stonden we buiten en konden we ons vervoer regelen naar het Hotel in Auckland. Wordt vervolgt......