Auckland - Bay of Islands - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Auckland - Bay of Islands - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Auckland - Bay of Islands

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Russell

Gidday cobbers,
Here we are again.De koffers staan beneden, even lekker genieten van een Engels ontbijt in ons hotel in Auckland, dan de check out.
De afstand van ons hotel ri. campervehuur is net effe te ver met een paar zware tassen en de handbagage dus een taxi besteld.
Onze taxi driver James straalt, hij geeft ons nog net geen hongi ( begroeting waarbij men de neuzen licht tegen elkaar duwt) en met een brede glimlach begint hij onze spullen in te laden.
Op weg naar de verhuurder komen we met James in gesprek alsof we hem al jaren kennen.
Onze truuk was al aardig in werking gegaan.Ineens hoorden we James drongo zeggen of te wel sukkel. Hij was namelijk vergeten de meter aan te zetten.Al pratend over kinderen, kleinkinderen Holland en Fiji waarvan hij afkomstig is bereikten wij het Camper depo.
Afscheid genomen van James en hem ondanks onze truuk toch maar even een goeie fooi toegestopt.
Na alle papieren rompslomp en de finaciële afhandelingen het vertrek ri. Bay of Islands. Het begon al met het instappen Jan aan de verkeerde kant met als gevolg dat daar geen stuur zat.
Kortom even uit proberen hoe het linksrijden gaat bevallen. Prettige bijkomstigheid was dat Jessica naast me zat en me werkelijk fantastisch begeleide met : "Pas op kijk uit".
Maar alle gekheid op een stokkie het ging verder als aan bomb. Van Auckland naar het noorden passeer je de Harbour Bridge vanaf de brug heb je dan een ongelooflijke mooie vieuw over de sky line van Auckland. Zodra je de brug gepasseerd bent ga je het echte verkeersgedrag beleven. Rond Auckland doet het niet veel onder aan de drukte zoals we in Nederland gewend zijn.
Dus snel uit de drukte en zoeken naar alternatieven.In Waiwera beach hebben we zitten genieten van de branding surfers, vervolgens al slingerend langs de coast ri. Kamo ons eerste overnachtingsadres. Heerlijk Indisch gegeten.
Volgende morgen rond 09.00 ri. Russell via prachtige wegen met hier en daar mooie vergezichten een reis die wel de nodige tijd heeft gekost. Dit had alles te maken met het feit dat het meer bochten dan kilometers waren. Omstreeks 14.00 uur aankomst op een prachtige Top 10 camping met een uitzicht die onvergetijk zou zijn volgens de zeer vriendelijke dames. Voordat we de plaats kregen toegewezen moest nog even het een ander worden afgeregeld. Zo moest ook het registratienummer van de auto worden opgegeven. Jan loopt terug naar de auto en hoort opeens drie meiden verschrikkelijk hard schateren.De meiden hadden me naar beneden gestuurd terwijl zij al gezien hadden dat het nummer op de sleutelbos stond. Jessica had met een gebaar aangegeven laat hem lekker gaan. Ze vonden het real boomer.
Maar ze zouden het goed maken met een prachtige plaats op de Camping het was volgens hun de plaats waar normaal Lady Die zou staan. De plek was "Good as gold".

See ya.

• 27 Februari 2011 - 09:39

Henne En Evelyn:

Klinkt goed en zo te lezen hebben jullie het geweldig. Candia de derby gewonnen. Wat willen we nog meer???? FOTO'S.... Lots of foto's. Greetings Henne en Eef