van Taupo naar Tongariro National Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu van Taupo naar Tongariro National Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

van Taupo naar Tongariro National Park

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Tongariro

He all togheter here we are again.

Onze lieve heer moet een hele goeie dag hebben gehad toen hij Nieuw Zeeland schiep. Dat zei een medereiziger die we op de mountain ontmoette.
Dit moeten we eerst even kwijt voordat we deze woensdag!!!!! onze reis starten.
Vanaf Taupo waar op 5 maart de IRON Man wordt gehouden(konden we maar blijven maar het Zuider Eiland wacht)reden we langs het grootste meer van NZ richting Tongariro. Het was wederom een indrukwekkende omgeving het ene uitzicht nog verrassender dan het andere. Aangekomen in Whakapapa village hebben we de de mount Ruopehu beklommen. Vanaf 1100 mtr naar 2300 mtr. Het beklimmen van deze mountain is net zo moelijk als het uitspreken van zijn naam. Kortom een wereld onderneming , vraag maar aan Jes. Geweldig zoals ze deze beklimming heeft doorstaan. Het was echt heftig maar het eindresultaat "De uitzichten waren adembenemend, onbeschrijvelijk" Dit bevestigde de woorden van onze medereiziger.
Na de afdaling, want als je naar boven gaat moet je ook weer naar beneden, hebben we ons tegoed gedaan aan een overheerljke koffie.
Deze hebben we genoten op een terras met een prachtig uitzicht over de route die we hadden gereden naar ons vertrekpunt.
Ons huis opgezocht en de rit vervolgd naar Wanganui.
Steeds ervan uitgaande dat het woensdag 3 maart was. Op de camping aangekomen werden we verrast door een alleraardigste receptioniste dat wij een plaats geboekt hadden op donderdag 3 maart.
Hierop gingen wij even zitten, keken elkaar aan en zeiden zijn wij zo ontspannen of zijn we in de war.
Het bleek echter werkelijk donderdag te zijn, dit betekent dat we maar moeten hopen of we zonder voorboeking mee kunnen naar het Zuider Eiland.
To morrow is the day, we shell see.

We hope good luck.

Goodby

• 03 Maart 2011 - 09:11

Ery En Annelies:

Gisteren en zojuist jullie geweldige belevenissen gelezen. Prachtige natuur..
    Jullie beginnen nu echt te ontspannen als je al niet meer weet welke dag het is.
    Liefs E+A

• 03 Maart 2011 - 09:53

Siep:

Adembenemend,benniet jaloers van maar nu ik dit alls zieeen klein beetje,nee hoorikgun het jullie van harte. Kuffel van Siep

• 04 Maart 2011 - 11:07

Priscilla:

Hoi Lieve Jes&Jan,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn van jullie welverdiende vakantie. En inderdaad, jullie beginnen nu echt te ontspannen als jullie al niet meer weten welke dag het is!

Ik kijk alweer uit naar het volgende reisverslag ;-) En wat een mooie foto's! Echt super!!

Dikke knuffel van deze kant.. =)
    En Jesje, beetje laat maar toch nog van harte met je 10 jarige jubileum bij VH&M!

• 06 Maart 2011 - 19:54

Margreet:

Hallo, wat leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet van jullie mooie droomreis!
    Groetjes Margreet