Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Van Noord naar Zuid

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hello there,

Vijdag vier maart vertrokken ri. Wellington. Het was een dag met regen en veel kilometers al met al een dag die er bij hoort. Nog wel even een tussenstop gemaakt bij het Southward Car Museum. Dit is het grootste automuseum van Nieuw Zeeland. Daar hebben we even de Cadillac van Marlene Dietrich bewondert.
Ook de eerste Mercedes die ingevoerd is naar Nieuw - Zeeland stond erbij als nieuw.
Onze reis voortgezet ri. Wellington. Eerst maar even ri. haven om onze overtocht te boeken.
Daarna een bezoek gebracht aan de Cuba street met zijn vele eetgelegenheden. Hier hebben we ons tegoed gedaan aan een heerlijke Thaise maaltijd.
De maaltijd even laten bezinken door een wandeling door de haven.
Als je in Wellington bent moet je ook een bezoek brengen aan het Te Papa museum.
Het is een prachtig bouwwerk aan de buitenzijde met aan de binnenzijde alles m.b.t. het verleden en heden van Nieuw - Zeeland.
Hierna onze camping opgezocht in Lower Hutt.
Wekker gezet om 05.30 uur omdat we de volgende morgen om 07.00 uur moesten boarden.
Na een vertraging van 1 uur( moest even een gaatje gedicht worden) alsnog vertrokken.
Het regende en het was erg winderig dus snel naar binnen en aan een lekker bak koffie.
Bij het binnenvaren van de Marlborough Sounds liet de zon zich zien hetgeen weer de mooiste uitzichten opleverde. De camera heeft vervolgens zijn werk gedaan.

Groet Jan Jessica

• 08 Maart 2011 - 08:52

Jasper:

Eej J&J,

Leuk verhaal en mooie foto's weer! Ik hou de boel in de gaten;-) En heb even op Google Earth gekeken waar het allemaal precies ligt!

Groet vanuit een zonovergoten en koud Amsterdam!

Jasper