R62 - Reisverslag uit Heidelberg, Zuid-Afrika van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu R62 - Reisverslag uit Heidelberg, Zuid-Afrika van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

R62

Door: Jan Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 December 2016 | Zuid-Afrika, Heidelberg

Al onze accommodaties zijn tot op heden van een zeer goed gehalte.
Echter de accommodatie van gisteren genaamd Avond Blij was van een bedenkelijk niveau.
Wij werden er in ieder geval niet blij van.

Wij weten ook wel dat niet alles naar wens zal zijn. Om even in de termen van onze Rob te spreken: " Red mijn vakantie ". Dat niveau had het nou ook weer niet.

Ontvangst minimaal. Werden ontvangen door de kinderopvang. Deze was helemaal verbaast dat wij op het terrein stonden.
Met de sleutel in ons bezit de kamer opgezocht. Konden er in ieder geval slapen. Voor de rest moesten we alles uitzoeken.
Geen koelkast aanwezig. Geen enkele mogelijkheid om wat te drinken te krijgen.
Immers hadden we een rit achter de rug met temperaturen van boven de 40 graden.

Vanmorgen na het ontbijt hadden we gehoopt op een begeleide check out. Ook dit verdiende niet de schoonheidsprijs. Drop of van sleutel in de brievenbus en zorgen dat je op tijd de poort door was en anders zat je gevangen tussen het hek.
Deze accommodatie verdient van ons geen ster.
Maar de rit die wij vandaag hebben gemaakt maakte alles weer goed.
De ene pas was nog mooier dan de ander. We hebben onze ogen uitgekeken. Het was in een woord fantastisch.

De lunch hebben we genoten in een verbouwt oud tankstation.
Na de prachtige rit nog even richting Witsand gereden.
Daar hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt.

Vandaar uit richting onze nieuwe accommodatie gereden. Volgens de reisbegeleiding op een grote boeren farm.
Na een rit van ongeveer 30 km over een niet geasfalteerde weg doemde ons onderkomen voor de komende nacht op.
Boven op een heuvel ver van de bewoonde wereld een accommodatie met alles erop en eraan.
Vooral de enorme vergezichten en de gastvrijheid waarmee wij werden ontvangen was overweldigend.

In spanning wachten wij af hoe het diner gaat worden in Afrikaanse stijl.

Morgenvroeg staat er nog een farm drive op het programma wij zijn benieuwd.

Dagse

• 03 December 2016 - 21:05

Janny:

Weer een prachtig verhaal! We wachten in spanning hoe het is gegaan.
    tjuus.

• 04 December 2016 - 12:43

Karin:

Ik wordt helemaal enthousiast van jullie mooie verhalen en ben erg benieuwd naar jullie fotos die moeten prachtig zijn.

Groet karin