Dunedin - Timaru - Akaroa - Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Dunedin - Timaru - Akaroa - Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Dunedin - Timaru - Akaroa - Christchurch

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

17 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

14 maart 2011

He Gabbers, here we are again.

Vandaag een mooie rit voor de boeg met nogal wat bezienswaardigheden.
Waar we ons steeds over verbazen en dat is vandaag ook weer het geval, dat we steeds ontzettend mooi weer hebben. Weer een zonnige dag.
Eerst moesten we in Dunedin nog even een bezoekje brengen aan het fantastische stationsgebouw. Van af dit station vertrekt ook het prachtige spoorweg traject " De Taieri Gorge Railway ". Helaas stond de tijd en de planning ons niet toe om deze reis te ondernemen. We zouden namelijk dan nog een dag langer in Dunedin moeten blijven.
Toch maar even het indrukwekkende stationsgebouw bekeken, op het station stond het gedateerde treinstel van de Taieri Gorge Railway. Er even aan geroken en een plaatje geschoten.

Hierna via de oostkust naar boven en in Moeraki "de Moeraki Boulders" bezocht. Dat zijn ronde rotsblokken die door de jaren heen gevormd zijn door de zee.
Deze rotsblokken, het schijnen er veel meer te zijn geweest, even vast gelegd op de gevoelige plaat.
Op naar Oamari,deze plaats heeft prachtige historische gebouwen van witte kalksteen. Het deed ons een beetje denken aan de gebouwen in Rome, Praag en Boedapest.

In Timaru wederom een prachtige camping gevonden. Van hieruit een fantastische wandeling gemaakt langs de Christina Bay waar een paar prachtige aangelegde parken, tuinen en beelden het helemaal compleet maakten.

Morgen gaan we aan onze laatste 2 camperdagen beginnen. We rijden dan van Timaru naar Bank Peninsula, naar het grootste plaatsje genaamd Akaroa, heeft een frans tintje , met als straatnamen Rue Jolie en Rue Lavaud, de romantische sfeer doet denken aan een visserdorpje aan de Cote d'Azur. Dan gaan we even op de Franse toer.

Het begon 'smorgen om 04.00 uur te stormen en te regenen, iets wat we in onze hele vakantie nog niet hadden meegemaakt. Gevolg allebei recht op in de camper en helemaal verbaast elkaar aankijkend van wat gebeurd er nu. Het enige wat er gebeurde was dat de camper wat beweeglijk werd en de regen striemend op het metaal timmerde.
Een goede reden om ons nog eens even om te draaien.

Onze rit naar Akaroa was in het beginsel regenachtig. Het was een vlakke rit wat voor het rijden onder deze omstandigheid wel prettig was.
Na het passeren van de Arthur'pass met weet ik hoeveel bochten, weer een wonderschoon stuk Nieuw Zeeland. Voor ons lag de "French Bay ".
Onze camping lag werkelijk op een schitterende plek.
Je raadt het al, uitzicht over de bay. Camper deuren achter open en je kan als het ware zo de bay induiken.
Direkt de wandelschoenen aangetrokken en een stevige afdaling gemaakt ri. de bay.
Geïnformeerd naar een zeiltocht met de oude Fox II. Een schip uit 1922.
Laatste morgen van ons camperavontuur even wat langer blijven liggen en daarna ri. bay om te gaan genieten van onze zeiltocht. Deze tocht bracht ons alles wat we ons ervan voorstelden. Prachtig spelende Hectordolfijnen gezien voor - achter en naast de boot.
De kleine blauwe pinquin zien duiken en een waanzinnig stuk gezeild op de oceaan.
Bij terugkomst in de bay nog even de kunst afgekeken van de werkelijk luierende zeehonden.
Jessica en ik keken elkaar eens aan en zeiden in koor en dat gaan we volgende week op Fiji doen.

Morgen ri. Christchurch, de camper inleveren en dan klaar zijn voor de slot accoorden: " Fiji en HongKong.

Haere-ra Jan en Jessica

• 17 Maart 2011 - 12:47

Siep:

Wat geweldig allemaal.
    Wat gaat het snel , nog even en dan is het alweer voorbij
    Groetjes Siep

• 17 Maart 2011 - 17:23

Freda:

hey lieve JJ

fijn om mee te reizen en geniet er ook van!pas goed op jullie zelf.
    Dikke kus Hans en Freda

• 17 Maart 2011 - 17:40

Alex & Elly:

Wat hebben jullie weer een hoop mooie dingen gezien en zeer zeker de zeiltocht op zo'n oud, prachtig schip lijkt ook geweldig. Geniet er van en blijf vooral de verhalen schrijven ! Groetjes, Alex & elly

• 17 Maart 2011 - 20:56

Gerrit Jan En Janny:

Weer met veel belangstelling jullie verhalen gelezen en de prachtige foto's bekeken. Geweldig mooi allemaal, geniet er nog van,wij genieten echt met jullie mee.
    Lieve groet van Gerrit Jan en Janny,
    en nog bedankt namens G.J.voor de kaart voor z'n verjaardag.

• 18 Maart 2011 - 15:23

Peter Achterberg:

Hoi Jessica en Jan,

Dat ziet er allemaal fantastisch uit wat jullie zien en meemaken. Denk dat menigeen dit ook wil! Lijkt mij in ieder geval prachtig om te doen.

Geniet verder.....

Groet,
    Peter

• 21 Maart 2011 - 06:22

Albert Und -gerda:

Eure Reise ist ja supertoll.
    Wir freuen uns schon auf eure Bilder und
    Erzählungen von euren Erlebnissen.Wir waren jetzt in Österreich Skifahren.
    _Wir wünschen Euch noch einpaar schöne Reisetage.