Wanaka - Te Anau - Milford Sound - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Wanaka - Te Anau - Milford Sound - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Wanaka - Te Anau - Milford Sound

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Timaru

In ons vorige verslag schreven we dat we een vlucht hadden geboekt naar Milford Sound. We zouden na het cancelen de volgende dag een vlucht hebben, maar het weer kan hier heel snel veranderen dus ook dag twee geen vlucht.
Dan toch maar met de camper ri. Te Anau.De pass die we passeerden ri. Te Anau was van ongekende schoonheid met enorme mooie uitzichten. De haarspeldbochten waren van dien aard dat onze tom tom dame regelmatig begon te roepen indien mogelijk een "U bocht maken." Onderweg een stop gemaakt in het mijnwerkers plaatsje Arrowtown. Hier ons voorzien van een heerlijke cappuchino en een stuk gebak.
Hierna een fantastisch vervolg gehad van onze rit. We waanden ons helemaal in de wolken en daarnaast reden we af toe ook nog in de wolken. Hier en daar komen de herfst kleuren al te voorschijn.
Maar de koperen jongen is er weer als we in Te Anau aankomen. Weer een camping met het zicht op het meer, met andere woorden het kan niet op.
Geen vlucht naar Milford Sound maar een volledige excursie geboekt. Jan hoefde niet te rijden m.a.w. als gewillige Jappanertjes deze busreis gemaakt. Bij elke stop het busje uit, lachen naar de camera en weer verder.
Maar alle gekheid op een stokkie de cruise op Milford Sound mocht er wezen een goed verzorgde lunch, spelende dolfijnen en een fantastisch onder wateravontuur vielen ons ten deel.
's Avonds heerlijk geslenterd langs het meer en een fantastische zonsondergang gezien.
Op zondag 13 maart 2011 om 07.30 uur vertrokken ri. Dunedin. Tijdens het eerste uur genoten van een prachtige zonsopkomst en een geweldige natuur.
Maar ook in NZ hebben ze die afgrijzelijke windmolens ontdekt. Hoe is het mogelijk dat een land met deze onbeschrijvelijke natuur aan deze geld verslindende projecten begint. Om maar niet te spreken van de enorme vernieling van het schitterende landschap. Bij ons was het even alsof we terug waren in Nederland. Maar dat duurt nog even.
In Dunedin eerst even een mooie plaats op de camping besproken en daarna het fantastische Larnach Castle bezocht ( het enige kasteel in NZ)

Tot zover.

Good bye

• 14 Maart 2011 - 08:52

Siep:

Zo te lezen wordt het elke dag mooier en mooier ,hier praat je nog jaren over na!!

Liefs Siep.

• 14 Maart 2011 - 10:38

Gerard En Jenny:

Als je de verslagen leest en de foto's ziet, krijg je zin om het eerstvolgende vliegtuig naar Nieuw-Zeeland te nemen.

Een lieve groet,
    Gerard en Jenny

• 14 Maart 2011 - 16:57

A3 & Jeanette :

Wat een land hè!!!!

Heb eens even de tijd genomen en op google earth gekeken waar jullie zoal uithangen, heb Larnach Castle gevonden maar kan er alleen niet in, haha!!
    Geniet er nog lekker van.
    Lieve gr Adrie en Jeanette

• 14 Maart 2011 - 17:55

Jaap En Anny:

Hoi Jessica en Jan,
    Wat een avontuur beleven jullie je waant je echt in een heel andere wereld geniet ervan en wij genieten van jullie verslagen lekker uitgebreid zodat het soms net is alsof we erbij zijn.

Veel liefs Jaap en Anny

• 14 Maart 2011 - 18:13

Alex & Elly:

Heerlijk om jullie reisverhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Blijf genieten en vooral de verhalen schrijven ! Groetjes Alex & El

• 14 Maart 2011 - 20:47

Ery En Annelies:

Weer een geweldig reisverhaal...Jammer van de vlucht maar daarvoor in de plaats alweer een prachtige tocht.
    Blijf genieten....

Groetjes Ery en Annelies

• 15 Maart 2011 - 08:57

Peter&Rita:

Mooie verhalen en foto's !! Nog veel plezier! XX Peter&Rita

• 16 Maart 2011 - 11:19

Corine:

Lieve Jan & Jes,

Wat een prachtige verhalen en fantastische foto's. Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.Geniet ervan en tot snel,
    want we beginnen je wel te missen op het werk hor.

veel liefs Corine