Op weg naar Waipoua Kauri Forrest - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Op weg naar Waipoua Kauri Forrest - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Op weg naar Waipoua Kauri Forrest

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gidday,

Vandaag op weg naar het Waipoua Kauri Forest waar de grootste kauri's van Nieuw Zeeland staan. Dit wordt zoals we gelezen hebben weer een interresante rit. Het begint direct al goed,we slaan rechtsaf bij de camping en gaan direct stijl omhoog. Na een kilometer kregen we het idee dat het niet goed zat. Een prettige bijkomstigheid was dat het uitzicht wat we op dat moment kregen een prachtige afsluiting was op ons verblijf in Russell. We konden vanaf dit punt op gepaste wijze afscheid nemen van de Bay of Island. Camper gekeerd en ri. Opua. Een indrukwekkend stukje natuur.
Bij de veerpont aangekomen zagen we dat hij net los was van de kade. Dit werd dus wachten op de volgende afvaart, maar tot onze grote verbazing keerde de veerpont terug om ons alsnog aan boord te laten gaan. Dit is in Nederland niet denkbaar. Alles gaat hier heel relaxed en sociaal. De enorme vriendelijkheid en behulpzaamheid straalt ervan af.
De overtocht was een oase van rust en uiteraard vergezeld van een fantastische omgeving. Vanaf de pont reden we het plaatsje Opua in om daarna onze dagrit te vervolgen ri.Opononi. Deze tocht vol met oh"s en ah's,bracht ons bij de prachtige vergezichten en uitzichten en het duinenlandschap van Opononi.
Nu ri.het Waipoua Kauri Forest. De wandelschoenen aan en bezoek gebracht aan de enorme kauri bomen.Het meest imposante exemplaar is toch wel de Tana Mahuta "De god van het bos", deze mega boom, nog nooit zoiets groots gezien, de omtrek van deze boom zou volgens deskundigen 13 meter zijn.
Na deze stop alleen nog kilometers maken door een vlak deel van NZ ri.Coromandel om daar een camping te scoren.
Maar de vermoeidheid begon de scherpte weg te nemen dus op ongeveer 180 km van Coromandel een overnachting gepland.
Coromadel is van oudsher een goudmijn dorp. Dus wie weet gaan we morgen nog een paar verdwaalde goudklompjes vinden.

See ya
Jan en Jes uit het zonnige NZ

P.S. even een berichtje voor Rens van Oma, speciaal voor jou heb ik een foto gemaakt van de graafmachines hier in NZ. dikke knuf oma voor Rens en Arne

• 27 Februari 2011 - 20:47

B&E:

Dag lieverds, fijn jullie net even gesproken te hebben en de adressen maken we in orde ;)

xjes ons

• 27 Februari 2011 - 21:38

Annelies:

Prachtige foto's...en weer een mooi verhaal.

• 01 Maart 2011 - 09:34

Es:

Nog 2 dagen en dan heb ik ook vakantie. Kan ik jullie elke dag op de voet volgen ;)

xx

• 01 Maart 2011 - 13:40

Vanessa En Marian:

Hoi Jesje,

Vanuit ons koude kikkerlandje willen wij jou van harte feliciteren met jouw 10 jarig jubileum bij VHM en neem er een borrel op.