Zuider - Eiland. - Reisverslag uit Totaranui, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Zuider - Eiland. - Reisverslag uit Totaranui, Nieuw Zeeland van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Zuider - Eiland.

Door: Jan en Jesica Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Totaranui

Hallo everybody,

Van een eerdere ontmoeting op het Noorder Eiland met een Nieuw Zeeland ganger hadden we te horen gekregen dat we wanneer we van de Ferry af kwamen direct rechts af moesten slaan om de coastweg te volgen ri. het Abel Tasman Park.
Zo gezegd zo gedaan. Hier hebben we geen moment spijt van gehad. De ene bay was nog mooier dan de andere.
Dit gedeelte van de rit heeft behoorlijk wat tijd gekost. Toen we weer op de High Way A6 zaten konden we weer wat snelheid en kilometers maken.
Ons einddoel was een camping in Takaka.
De volgende ochtend zijn we vertrokken ri. het Abel Tasman Park.In de plaats Totaranui hebben we onze camper geparkeerd.
En een fantastische wandeling gemaakt langs de Golden Beach ri.Awaroa Bay.
Aan het einde van deze track zouden we een oversteek maken naar Awaroa Bay.
Daar stonden we dus voor een enorme hoeveelheid water. Het was inmiddels hoogtij. Maar het geluk was weer aan onze zijde. Er komt een motorbootje aangevaren met op sleeptouw een zeekano. Greg de schipper van dit bootje vroeg ons hoe we aan de overkant wilden komen, want het duurde nog vier uur voordat we de oversteek zouden kunnen maken.
We konden met hem mee varen naar de overkant. Dus schoenen uit en tot het kruis in het water.
En een schitterend boottochtje met Greg uit Wellington die hier een leuk vakantie optrekje heeft.
Hij heeft ons even meegenomen naar zijn wonderschone paradijs. Hier hebben we even kennis gemaakt met zijn vrouw Cathy.
Hierna onze track vervolgt, Greg begeleide ons door de huiskamer en de keuken om ons weer op het juiste spoor te zetten. Nog een fantastische wandeling gemaakt rond de bay. Volgens ons moet dit het paradijs zijn.
Hebben de wandeling afgesloten in een Lodge met een heerlijke pint.
Om drie uur gingen we aan boord van een watertaxi.
Weer de schoenen uit en nat tot in het kruis op weg naar ons verrijdbare huis.
Wat een topdag.

See you, hear you

By, by. Bay

• 08 Maart 2011 - 16:16

Frits Maas:

Hoi luitjes,

Nu in één keer alle verslagen gelezen en foto's gezien. Wát een armoe daar zeg !!!! Wij zijn helemaal niet jaloers !!! In ons koude kikkerlandje discussiëren mensen over de aanstaande zetelverdeling bij Prov. Staten. ik weet wel wat leukers, nl. Nieuw Zeeland !! Nog héél véél plezier daar !

groetjes,

Frits en Marianne Maas
    Den Haag

• 08 Maart 2011 - 16:54

Gerrit Jan En Janny:

Hoi Jan en Jessica, heb weer even zitten lezen wat jullie allemaal meemaken en natuurlijk de foto's bekeken. Prachtig!! Wat een enorm groot land. We volgen jullie verder!
    't Giet ow goed bi' j al wa'j doet.
    Veel plezier. Groetjes van ons allebei! Gerrit Jan en Janny, Den Velde.