Van Heidelberg naar Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Van Heidelberg naar Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Van Heidelberg naar Stellenbosch

Door: Jan Westerhof

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 December 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Howzit?

Hier is alles goed.
Zoals jullie weten is de internet verbinding in Zuid Afrika niet zoals in ons koude kikkerland.
Maar heb hier toch de mogelijkheid om onze trouwe lezers nog even bij te praten.

Had als laatste geschreven dat we benieuwd waren naar het Afrikaanse diner.

Volgens de eigenaresse was haar favoriet Chicken Pie.
Dus zo volgzaam als we zijn de Chicken Pie besteld. Het vlees werd aan de tafel gebraden op een braai.

Jullie raden het al wat een onwijs lekker stukje eten.
Vooraf een carpacio van de kudu en achteraf een heerlijk ijs gerecht met vers fruit.
Daarnaast uitgebreid aan de wijn geweest.....Dus je raadt het al ! slapen als een roos.

Volgende morgen stond een rondrit over de farm op het programma.

Met een " babbalas " ...en zonder koffie en ontbijt, in een pick-up met de boer op weg over 12.500 hectare boerenland.

Wat een afstanden om alles te bestieren.

Ook waren we getuige van het leeg halen van een struisvogelnest.
De boer ging, voor onze ogen, op de eieren staan.
Daarna gingen de eieren van hand tot hand, wat een gewicht.

Even verderop werden we geconfronteerd met het maken van nieuwe struisvogeltjes ....wat een spektakel.!!!
Een ochtend dansje.!!! !!

Vervolgens nog een aantal kilometers in de puck-up.
Na afsluiting van deze farm trip hebben we genoten van een geweldig ontbijt.

Koffers gepakt en op weg naar Stellenbosch.

Onze route via R62 richting Kleinmond R 44 naar Betty's Bay om vervolgens deze kustweg te volgen tot Gordon's Bay.
Uitzichten en passen om ademloos van te worden.
Onze ogen uitgekeken.

Vanaf Gordon's Bay richting Stellenbosch nog een paar fantastische passen gepasseerd.
In Stellenbosch, op zoek naar straatnamen. Deze bleken dus op de stoeprand te staan. Nu weten jullie inmiddels dat wij in Zuid Afrikaan zijn.
Dus hier en daar ontbrak een deel van de naam of er was helemaal geen naam.
Maar na wat wenden en keren toch op het goede pad.

" Auberge Rozendal" was ons onderkomen voor twee nachten, dook na het volgen van een zandweg voor ons op.
Prachtige plek met prachtig uitzicht vanuit onze kamer.

Na wat opfrissen ons met de taxi naar een restaurant laten brengen.
Hebben het niet te laat gemaakt. De volgende dag was het programma op de fiets door de wijnvelden. En veel wijn proeverijen.

Tot morgenvroeg

• 08 December 2016 - 18:38

Rick:

Wat een feestje! Veel plezier tijdens jullie dagen in Kaapstad.

• 08 December 2016 - 19:15

Annelies:

Het is echt genieten, wat een fantastische reis hebben jullie. Nog veel plezier voor de komende dagen xx

• 08 December 2016 - 19:23

Siep:

Wat een avontuur , een reis om nooit te vergeten !

• 08 December 2016 - 22:48

Betty:

En!! Was het de moeite waard de baai!!Heb ik mijn geld goed besteed??
    geniet nog even!liefs.

• 09 December 2016 - 20:53

Janny:

Hoi allebei, weer een prachtig verhaal! En dan die baai, moest ook direct aan Betty denken,wat leuk dat die naam op zo'n manier daar voorkomt, dat kan lang niet iedereen zeggen. Veel plezier nog.

• 09 December 2016 - 20:53

• 09 December 2016 - 21:25

Janny:

Sorry , twee keer er op gezet, was natuurlijk niet de bedoeling.