Vertrek vanuit Hirtshals met de Ferry. - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu Vertrek vanuit Hirtshals met de Ferry. - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Jan Westerhof - WaarBenJij.nu

Vertrek vanuit Hirtshals met de Ferry.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Mei 2023 | Denemarken, Hirtshals

Hirsthals,

Ons vertrek met de ferry stond gepland om 15.00 uur. Gezien het aantal voertuigen dat nog om 14.45 uur voor het geopende luik stond vermoeden wij al dat dit tijdstip niet juist kon zijn.

Leuke bar opgezocht met heerlijke zitjes, languit dus met een cappuccino op het tafeltje ernaast.Tevens een prachtige plek om de start van ons avontuur gade te slaan.Inderdaad rond 16.00 uur vertrokken wij vanuit Hirsthals. Heel langzaam kwam het enorme gevaarte met al zijn inhoud in beweging. Langzaam doch behoedzaam stuurde de kapitein het vaartuig richting het Skagerrak.

Na de koffie en de geslaagde afvaart moesten wij ons opmaken voor ons eerste diner. Zoals wij Nederlanders over het algemeen bekend zijn "Eerst kijken en dan pas kopen". De uitbaters waren iets slimmer dan we dachten. Ontbijt, lunch en diner nagenoeg overal dezelfde prijs. M.a.w. keuze genoeg. Het buikje rond en na een best wel inspannende dagen vroegtijdig hut opgezocht. De nacht op een vrij kalme zee doorgebracht dus ook een rustige en goede nachtrust gehad. Bij het opstaan zagen we op het infoscherm van de tv dat we aangekomen waren op de Noorse zee. Al met al niks bijzonders zij het niet dat deze wat knobbeliger was. Merkte ik bij het opstaan vanuit bed. Ik stond namelijk met een grote ongecontroleerde pas voor de toiletdeur. Van enige controle over mijzelf was geen sprake meer. Jessica en ik keken elkaar aan en dachten en zeiden hetzelfde "Dat is toch niet van dat ene glaasje gisteravond ".[e-1f923] De weg om naar de ontbijtzaal te gaan zal ik jullie besparen laat staan het met vele omwegen door de ontbijtzaal met je plateau en je broodjes aan een tafel terecht te komen. Heel komisch om te zien dat iedereen hetzelfde probleem had. Dat stelde ons toch gerust. Deze dag hebben we heel veel water gezien en ons op de meest komische manier bewogen, Al met al weer een zeer " bewegelijke " dag.

De komende dagen zullen wij jullie bijpraten over de aankomst op Faeröer eilanden en onze start op IJsland.

Af en toe laat helaas de verbinding ons in de steek.

Kveõja Jan en Jess[e-1f618]

• 04 Mei 2023 - 07:40

Rick:

Bijzondere ervaring om zo te leren walsen. Inmiddels weer land onder de voeten. Benieuwd naar het vervolg. Liefs

• 04 Mei 2023 - 08:41

Paul En Gerrie:

[e-1f602][e-1f602]

• 04 Mei 2023 - 09:42

An V Harn :

Mooie ervaring zoiets vergeet je nooit meer, en nu genieten van IJsland

• 04 Mei 2023 - 21:18

Bijzonder en mooi dat jullie dit meemaken[e-26f4][e-1f600]

• 05 Mei 2023 - 10:55

JOSIANE WASSENAAR:

Bonjour Jan et Jessica

avec plaisir je lis le recit de votre voyage .A bientôt de vous lire

• 05 Mei 2023 - 13:44

Gerrit :

Gerrit/Corrie

Nu al een ontdekkingstocht op de boot, en jullie gaan nog veel meer beleven met deze mooie trip!! Veel plezier.

• 06 Mei 2023 - 15:58

Janny S.:

Hoi Jan en Jessica. Wat een leuke ervaring "dansend" op de boot[e-1f600]..Het maakt niet uit, als je maar geniet! Ben benieuwd hoe 't verder gaat! Veel plezier!![e-1f44b]

• 07 Mei 2023 - 20:35

Hans En Zwanet: